Publications

*POMBO NABAIS, Catarina (2017) “Deleuze e Foucault: uma amizade”  in Kelin Valeirão e Sônia Maria Schio (org.) Michel Foucault: As palavras e as coisas, Pelotas : NEPFIL Online, 2017, Série Dissertatio-Filosofia, pp. 42-73. ISBN: 978-85-67332-48-2.

*POMBO NABAIS, Catarina (2017), “Devir-animal pelo mundo adentro” in VICENTE’17 Do silêncio dos Corvos, Animal Vicente, Lisboa: Travessa da Ermida, 2017, pp. 11-19.

*POMBO NABAIS, Catarina (2017), “Technological tattoo: in-between art and science” in the 16º International Meeting of Art and Technology: Art and human Enhancement. Porto: UA Editora, University of Fine Arts of Porto, pp. 476-478, ISBN: 2238-0272.

*POMBO NABAIS, Catarina (2017), “Sobre “O bailado da alma” de Pio Abreu. À procura da alma perdida. Ensaio filosófico-científico- artístico sobre as danças e outras desventuras” in Revista Kairos, n. 18, pp. 174-179. (https://www.degruyter.com/ downloadpdf/j/kjps.2017.18. issue-1/kjps-2017-0007/kjps- 2017-0007.pdf)

capa16.art

*POMBO NABAIS, Catarina (2017) “Technological Tattoo: in-between art and science” in 16th International Meeting of Art and Technology: #16.ART: Artis intelligentia: Imagining the Real, Porto: i2ADS, Instituto de Investigação em Arte, Design e Sociedade, pp. 491-498.

*FUENTES, S. e CORDOVIL, J. (2017) “O objeto relacional como ponto de convergência entre Ciência e Arte in 16th International Meeting of Art and Technology: #16.ART: Artis intelligentia: Imagining the Real, Porto: i2ADS, Instituto de Investigação em Arte, Design e Sociedade, pp. 823-830.

TTT2016_COVER

*POMBO NABAIS, C (2017) “The most profound is the skin: The power of tatoos” in Honorato, D. and Giannakoulopoulos (Ed.) Taboo-Transgression-Transcendence in Art & Science, Corfu: Ionian University. Pdf

artigo1

*POMBO NABAIS, C (2016) “O Sap Lab e o seu projeto participativo” em  Atalaia Artes performativas, Outubro.

estudio-15-1

*FUENTES, S. (2016) “Recursividad modelos y sistemas en la obra de Samuel Castro”, Revista: ESTÚDIO 15, Volumen 7, núm. 15, julho- setembro 2016. Lisboa: Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa & Centro de Investigação e Estudos em Belas Artes, p. 112-121, Ref. ISSN 1647-6158 / E-ISSN 1647-7316

livro_actas_digitalreal-1

*POMBO NABAIS, C; CORRÊA, G; FUENTES, S. (2015)  “Science- Art- Philosophy Lab (SAP Lab)” in 14º International Meeting of Art and Technology: Art and human Enhancement. Aveiro: UA Editora, University of Aveiro, p. 476-478, ISNN: 2238-0272

*FUENTES, S. (2015) “Taxonomías silenciosas. Sobre el uso de la imagen en el estudio de la Intersección Arte/Ciencia” in 14º International Meeting of Art and Technology: Art and human Enhancement. Aveiro: UA Editora, University of Aveiro, p. 318-321, ISNN: 2238-0272

*FARINHA GOMES, P. (2015) “Propostas de definição de obra de arte computacional, obra de arte computacional interactiva, obra de arte de software e obra de arte de software interactiva” in 14º International Meeting of Art and Technology: Art and human Enhancement. Aveiro: UA Editora, University of Aveiro, p. 215-219, ISNN: 2238-0272

gillesdeleuze

*POMBO NABAIS, C. (2013) Gilles Deleuze : Philosophie et Littérature, Paris: L’Harmattan.

Advertisements